ESOK, czyli system dla ludzi

Trudno wyobrazić sobie dziś funkcjonowanie małego lokalnego basenu, większej pływalni czy dużego obiektu sportowo-rekreacyjnego bez odpowiednich systemów komputerowych. Cyfryzacja danych postępuje na świecie dziś tak daleko, że obsługa w formie tradycyjnych biletów i kasy fiskalnej to jedynie utrudnienie pracy każdego, kto zajmuje się obsługą obiektu, w tym także jego zarządcy. Systemy ESOK (Elektroniczny System Obsługi Klienta) to już nie wybór, a standard wyposażenia basenów i innych obiektów sportowo-rekreacyjnych, pozwalający na sprawną obsługę klienta i skuteczne zarządzanie obiektem. Czym właściwie jest ESOK i w jaki sposób ułatwia pracę człowieka w tak dużych obiektach?

Czym jest ESOK?

Elektroniczny System Obsługi Klienta to rozległa platforma systemowa pozwalająca na swobodne zarządzanie obiektem, najczęściej spotykana w miejscach takich jak baseny czy obiekty sportowo-rekreacyjne. Dzięki ESOK możliwa jest kontrola dostępu, naliczanie opłat, biletowanie i pełna obsługa klienta za pomocą jednego, zorganizowanego okna systemowego na ekranie komputera. Nowoczesne ESOK to swojego rodzaju ewolucja od ich podstawowej wersji, w której służyły przede wszystkim do rozliczania czasu pobytu klientów na basenie. Dziś ESOK to narzędzia marketingowo-sprzedażowe, dzięki którym zarówno małe jak i duże obiekty mają szansę działać skutecznie.

Każdy zna chyba kolorowe zegarki, które wręczane są przez obsługę w momencie przejścia przez bramki na basenie. Zarówno opaski, jak i same bramki to już pierwsza oznaka zastosowania w obiekcie systemów ESOK. Dzięki Elektronicznemu Systemowi Obsługi Klienta możliwe jest rozliczanie osób korzystających z obiektu z poszczególnych usług, przydzielanie im dostępu do konkretnych atrakcji czy wreszcie gwarantowanie im bezpieczeństwa rzeczy osobistych poprzez kodowanie szafek basenowych dla konkretnej opaski. Nowoczesne systemy ESOK pozwalają więc na bardzo precyzyjne naliczanie opłat za rzeczywisty czas korzystania z obiektu i konkretnych usług, dając zarówno klientom jak i samej obsłudze basenu swobodę pracy i lepszy wgląd w finansowanie pobytu na basenie. ESOK likwiduje więc to, co do niedawna mogło klientów naprawdę irytować – konieczność płacenia za pakiet godzinny, bez świadomości za co tak naprawdę pobierane są opłaty.

elektroniczny system obsługi klienta

ESOK – system korzystny dla wszystkich

Nowoczesne systemy ESOK są doskonałym narzędziem do zarządzania obiektem rekreacyjnym zarówno z punktu widzenia samej obsługi obiektu, jak i jego zarządcy. Ci pierwsi mogą z powodzeniem obsługiwać klientów przy kasie, rozliczając ich za korzystanie z konkretnych usług w konkretnym przedziale czasowym, bez konieczności samodzielnego monitorowania tego, kto zmieścił się w wykupionym czasie. Elektroniczny System Obsługi Klienta pozwala na sprzedaż biletów jednorazowych i cyklicznych, indywidualnych i z, a nawet tworzenie dostępu do konkretnych usług i atrakcji na terenie obiektu dzięki zastosowaniu sprawnych czytników RFID, które wmontowane w specjalne opaski są rozdawane klientom podczas sprzedaży biletu i kodowane zgodnie z tym, za co klienci zapłacili.

Sam ESOK, z punktu widzenia pracownika, to bardzo prosty w obsłudze interfejs, w którym wszystkie funkcje widoczne są jak na dłoni. ESOK poprawia w ten sposób wydajność personelu i ułatwia im kontrolowanie wszystkich osób wchodzących i wychodzących bez większych przeszkód czy przestojów. Z szybkiej i sprawnej obsługi zadowoleni są oczywiście też sami klienci, którzy nie muszą już pojawiać się w obiekcie 10 minut przed pełną godziną i samodzielnie kontrolować czasu wyjścia z basenu, żeby zdążyć w czasie określonym na bilecie. Szybka obsługa i łatwość zrozumienia działania systemu ESOK to z kolei szansa na większe przychody dla obiektu – klienci, którzy chcą skorzystać z sauny wiedzą, że zapłacą za tę usługę dokładnie tyle, ile naliczy im opaska. Czując kontrolę nad własnym czasem, odwiedzą ją chętniej, niż w przypadku z góry określonej opłaty.

Gdzie wykorzystać system ESOK?

Właściwie każdy obiekt rekreacyjny, w tym nawet obiekty otwarte, może skorzystać z uniwersalnego systemu ESOK. Jego konfiguracja jest niezwykle prosta i wszechstronna, dzięki czemu możliwe jest wpuszczenie na teren obiektu mnóstwa osób jednocześnie, bez konieczności czasowego ograniczania ich pobytu. Wszystkie koszty rozliczane są tu na podstawie zapisów z wręczonej wraz z biletem opaski, którą należy zwrócić wychodząc z obiektu. To tak proste i tak wygodne!

Przejdź do innego artykułu

Add Comment