Reklamy w autobusach – czy to dobry pomysł na promowanie swojego biznesu?

Reklama dźwignią handlu – któż nie zna tego popularnego przysłowia? Nawet jeśli ktoś taki się uchował, to świetnie zaznajomieni są z nim specjaliści od marketingu i PR. Chcąc stworzyć pozytywny wizerunek marki, uciekają się do różnych sposobów. Jednym z nich może być reklama w środkach komunikacji miejskiej. Czy takie rodzaj komunikacji z potencjalnymi klientami jest skuteczny, a jeśli tak, to dlaczego?

Jak można się reklamować w autobusach i innych środkach komunikacji publicznej?

Reklamę w środkach komunikacji miejskiej kojarzymy przede wszystkim z kolorowymi autobusami czy tramwajami, które z zewnątrz są oklejone adresami witryn internetowych czy zdjęciami oferowanych produktów, dzięki czemu zachęcają do ich zastosowania. Jednak nowoczesne technologie dają nieco więcej możliwości niż tradycyjne form reklamy. W państwach zachodniej Europy egzamin z powodzeniem zdały reklamy umiejscowione na ekranach LCD w środkach komunikacji miejskiej. Oprócz wyświetlanej na nich trasy, możliwe jest także publikowanie różnego rodzaju spotów reklamowych na temat firm czy inicjatyw związanych z danym miastem. Najlepiej w takich miejscach sprawdzają się reklamy usług lokalnych, z których użytkownik komunikacji miejskiej może mieć ochotę skorzystać ze względu na ich bliskość.

Reklamy w komunikacji miejskiej to duża gama odbiorców

Działania marketingowe i reklamowe zarówno w Internecie, jak i poza nim zmierzają do poszerzenia bazy klientów. Wbrew pozorom można ją rozwijać nie tylko za pośrednictwem Internetu i portali społecznościowych. Komunikacją miejską codziennie poruszają się dziesiątki tysięcy mieszkańców w dużych miastach, spędzając w niej nieraz nawet kilkadziesiąt minut. W tym czasie pasażer zwraca uwagę na wyświetlane spoty reklamowe, nawet nieświadomie rejestrując ich treść, choćby ze względu na to, że, inaczej niż w Internecie, samodzielnie nie jest w stanie pominąć reklamy, jak ma to miejsce choćby w serwisie Youtube.

reklama autobusy Piotrków

Reklama w autobusach to reklama 7 dni w tygodniu

Komunikacja miejska nigdy nie ma wolnego – funkcjonuje 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku niezależnie nawet od różnego rodzaju świąt państwowych i kościelnych; w wielu miastach przez 24 godziny na dobę dzięki liniom nocnym. W związku z tym w zasadzie cały czas jako firma mamy szansę na reklamowanie swoich usług. Skuteczność spotów podnosi możliwość ich powtarzania w ciągu dnia. Dodatkowo reklama trafia do potencjalnego klienta w momencie, gdy nie ma co robić i albo bezwiednie wpatruje się w telefon komórkowy albo czyta książkę czy gazetę. Nigdzie się nie spieszy, teoretycznie nie ma uwagi zaprzątniętej niczym innym, dlatego umysł łatwo chłonie przyswajane informacje [1]. Udowodniono dodatkowo, że dynamiczna reklama, którą można zastosować przy użyciu monitorów LCD montowanych w komunikacji miejskiej, jest o kilkadziesiąt procent skuteczniejsza od tej statycznej w formie plakatu, na którym „nic się nie dzieje”. Skuteczność tego rodzaju reklam  autobusach określa się na poziomie nawet 90 procent. Przy okazji mamy możliwość dostosowywania reklam, na przykład produktów, do por roku czy zbliżających się świąt.

Reklama w autobusach to idealne narzędzie dla lokalnych przedsiębiorców

Niskie nakłady, możliwość dotarcia do dużej liczby osób w jednym czasie – to niektóre z zalet reklamy w komunikacji miejskiej. Największą skuteczność tego typu działań marketingowych powinny zarejestrować firmy oferujące usługi na rynku lokalnym, które znajdują się stosunkowo blisko potencjalnego klienta i mogą być mu potrzebne. Ze względu na to, że cena reklamy niejako dzieli się na liczbę potencjalnych klientów, wydaje się to pomysł dużo bardziej opłacalny niż wydatki na reklamę prasową, która ściśnięta wśród innych ofert umknie uwadze czytelnika. Elastyczność, duża liczba odbiorców, niewielkie koszty i możliwość reklamy przez 365 dni w roku sprawiają, że to efektywny sposób na promowanie swojej firmy, zwłaszcza w środowisku lokalnym.

[1] – Źródło: http://www.bmsmedia.pl/index.php?page=reklama-autobusy-piotrkow

Przejdź do innego artykułu

Add Comment