Praca w agencji interaktywnej – garść porad dla początkujących

Wielu z  młodych ludzi studiuje około 5 lat na uczelni i po tym rozpoczyna poszukiwanie swojej pierwszej pracy. Okazuje się wtedy, że nie jest to takie proste, ponieważ większość z pracodawców wymaga praktyki w zawodzie i wyżej od wykształcenia stawia doświadczenie. Dwudziestotrzylatek z roczną praktyką w znanej agencji reklamowej jest dużo lepszym kandydatem od starszego kolegi z papierami ukończonych studiów. Jaka jest tego przyczyna? Praca w branży marketingowej to nie tylko teoria, ale głównie umiejętność pracy z innymi ludźmi, odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu, a także zmierzenie się z dużą liczbą projektów.

Wskazówka:  warto już podczas studiów szukać opcji na zdobycie doświadczenia. Im dłuższa praktyka w jednej firmie – tym lepiej.

Każdy zaczyna od zera

U większości kariera w marketingu lub reklamie zaczyna się od praktyk czy też stażu, najczęściej jest to forma nieodpłatna. Marzenia o zarobkach wynoszących kilka tysięcy złotych na start dobrze jest odłożyć na trochę później. Na chwilę obecną mamy impas i nikt „na piękne oczy” nie będzie wierzył w naszą kreatywność, odpowiedzialność i chęć do poszerzania horyzontów. Warto pamiętać o tym, że dużo rzeczy w pierwszej pracy będzie dla nas czymś nowym, a co się z tym wiążę – ktoś inny będzie musiał przeznaczyć swój czas na naszą edukację.

Pomysły dla firm

Wskazówka: jeżeli nie mamy doświadczenia i praktyki, na początku zgódźmy się  na proponowane wynagrodzenie.

Elastyczność i pasja drogą do sukcesu

Osoby, które działają w branży marketingu i reklamy pracują praktycznie bez przerwy. Nie ma konsekwentnie narzuconych godzin pracy, często zdarza się, ze trzeba pracować po godzinach lub w weekendy. Osoby, którym to nie odpowiada – powinny rozejrzeć się za inną pracą. Marketing i reklama muszą być naszą pasją! To musi być nasze hobby, na które możemy i chcemy poświęcić także nasz czas poza teoretycznymi godzinami pracy.

Wskazówka: szczególnie w świecie marketingu i reklamy dobrze jest robić coś dodatkowo. Na przykład prowadzić bloga tematycznego, śledzić regularnie popularne portale i platformy. Mając tego typu pozycje w życiorysie, powiększamy szansę na otrzymanie wymarzonej oferty pracy.

To nie tylko reklamy

Praca w agencji to nie tylko kreowanie reklam. Tak naprawdę, sama operacja wymyślania reklam to zwieńczenie pracy, jaką się na co dzień wykonuje. Cały przebieg powstawania reklamy jest skomplikowany, wieloelementowy.  Angażuje ludzi o zróżnicowanych zdolnościach, predyspozycjach i zajmowanych stanowiskach.


Hej, szukasz pracy w marketingu? Odwiedź stronę agencji LTB aby przejrzeć aktualne oferty pracy – aplikuj na stanowisko specjalisty ds. SEO lub handlu: https://www.ltb.pl/kariera.

Przejdź do innego artykułu