Sklepy spożywcze są obecnie jednymi z najbardziej popularnych marketów na świecie. Wynika to z faktu, iż jedzenie jest produktem niezbędnym do egzystencji każdego człowieka. Otwieranie wciąż nowych oraz coraz bardziej zaawansowanych sklepów wymaga stosowania najnowszych technologicznie rozwiązań opartych na profesjonalnych regałach oraz ladach sklepowych.
Funkcja regałów w sklepach spożywczych
Jak powszechnie wiadomo regały przyścienne pełnią funkcję głównie magazynującą towar. Warto jednak wiedzieć, że to nie jest jedyne ich przeznaczenie. Istotny jest fakt, że dobór odpowiednich regałów pozwala na lepsze wyeksponowanie odpowiednich produktów tak, aby klient mógł je zauważyć oraz zwiększona została ich sprzedaż. W sklepach spożywczych regały pełnią więc funkcję marketingową, która jest jedną z najważniejszych. Dodatkowo przechowując towary, które wymagają niższych temperatur warto pomyśleć o zastosowaniu regałów chłodniczych, dzięki którym można przechowywać produkty spożywcze przez długi okres czasu w świeżości. Dodatkowo wyposażenie sklepowe możne znacznie ułatwiać pracę pracownikom pod warunkiem, że jest ono zaprojektowane na wymiar oraz dostosowane do potrzeb zarówno pracowników jak i klientów.
Rodzaje regałów w sklepach spożywczych
Wyróżnia się kilka podstawowych rodzajów regałów sklepowych zaczynając od metalowych, przez drewniane, a kończąc na regałach na warzywa, alkohole oraz chłodniczych. Istotny jest fakt, że wyposażenie sklepu to nie tylko regały, ale także wszelkiego rodzaju lady sklepowe, kasy fiskalne oraz szafki pracownicze. Dobrą praktyką jest stosowanie profesjonalnego wyposażenia wnętrza sklepu, które zaprojektowane jest na określony wymiar. Warto zwrócić uwagę na fakt, że regały metalowe raczej nie powinny znajdować się w sklepach spożywczych choćby ze względu na ich wygląd, który może odstraszyć klienta. Lepszą praktyką będzie zastosowanie produktów drewnianych, które są przyjazne środowisku oraz posiadają znacznie lepszy design. W sklepach spożywczych ważne jest także montowanie regałów chłodniczych oraz profesjonalnych lad pracowniczych, na których można sprawnie i szybko pracować. Ciekawostką mogą okazać się jednak regały przyścienne, które zajmują nie tylko mało miejsca, a zarazem pozwalają przechowywać wiele towarów na swoich półkach. Z tworzywa sztucznego wykonywane są zazwyczaj półki na warzywa ze względu na wymogi sanitarno-epidemiologiczne.
Czy regały są potrzebne w sklepach spożywczych?
Zdecydowanie jest to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia wnętrza sklepu, bez którego nie mógłby on sprawnie funkcjonować. Regały pełnią nie tylko funkcję marketingową, ale także pozwalają magazynować większe ilości towaru tak aby można było go dokładać bezpośrednio z wyższych półek na niższe. Ze względów marketingowych produkty, które powinny cieszyć się największą sprzedażą umieszczane są na poziomie wzroku potencjalnego klienta. Zapasy danego produktu umieszczane są na najwyższych poziomach bądź przy samej ziemi. W takich miejscach magazynowane są także produkty nieco mniej istotne. Ważne jest, aby dobierać regały zgodnie z ich przeznaczeniem oraz tak, aby powierzchnia sklepu została jak najlepiej wykorzystana. W tym celu należy robić określone ścieżki w sklepach oraz montować regały tak aby nie przeszkadzały one w transporcie towaru oraz dostawach.
Zalety rozwiązań opartych na regałach sklepowych
Główną zaletą montażu profesjonalnych regałów jest lepsze wykorzystanie powierzchni sklepowej tak, aby można było zmieścić większe ilości towaru. Dodatkowo umieszczenie odpowiednich produktów pozwala na lepsze eksponowanie towarów spożywczych oraz ich przechowywanie w odpowiednich warunkach. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w jednym miejscu można wykorzystywać segmenty składające się z różnych rodzajów półek. Istotne jest więc, aby korzystać z doradztwa profesjonalistów w zakresie montażu jak i doboru odpowiedniego rodzaju regałów. Warto wiedzieć, że wiele firm pozwala na personalizację produktów tak aby były one dopasowane do danej powierzchni niemalże idealnie. Pozwoli to zredukować puste miejsca, w których zbierałby się tylko kurz. Zaletą montażu regałów w sklepach spożywczych są także większe możliwości marketingowe, dzięki montażowi standów lub innych materiałów reklamowych na powierzchni półek. W nieco bardziej profesjonalnych i zaawansowanych produktach istnieje także możliwość wygospodarowania miejsca na elektroniczne „cenówki” co znacznie może przyśpieszyć pracę obsługi sklepu podczas rozkładanie nowego towaru bądź zmiany cen.