Możliwości trójwymiarowych wizualizacji

Wizualizacja produktu to odpowiedź na potrzebę uchwycenia i odzwierciedlenia realizmu na ekranie komputera. To jakość i rozwiązanie, po które sięga coraz więcej branż. Wizualizacja daje możliwość zaprezentowania swojej oferty, a następnie stworzenia na jej bazie nowoczesnej komunikacji wizualnej i wpisanie się w potrzeby odbiorców. Przewagą wizualizacji trójwymiarowych nad klasyczną fotografią jest tworzenie nieograniczonych form i prezentacja ich z niemalże każdej strony i w różnej odsłonie. Wizualizacje trójwymiarowe to nie tylko sposób prezentacji przyszłych projektów, ale też prezentacja istniejących produktów. Co więcej, programy do ich tworzenia, dają szerokie możliwości doboru szkiców i wartości technicznych przy idealnym odwzorowaniu rzeczywistości. Dopełnieniem tworzonych projektów trójwymiarowych wizualizacji są niewątpliwie animacje. To przekazana obrazem historia produktu, która wychodząc z ram statyczności, zapada w pamięć i jeszcze bardziej przybliża ideę produktu. Wizualizacja trójwymiarowa to doskonała forma reklamy firmy, która korzystając z tych nowoczesnych rozwiązań, stawia ją na pozycji lidera podążającego za tym, co innowacyjne i wpisujące się w potrzeby rynku.

Zastosowanie trójwymiarowych wizualizacji

Wirtualna rzeczywistość daje możliwość nie tylko poznania produktu i jego historii, ale też wychodzi naprzeciw potrzebom prezentacji pomieszczeń. Tym samym z ofertą trójwymiarowych obrazów wychodzą wizualizacje architektoniczne. Dedykowane zarówno pracownikom branży budowlanej, jak i pasjonatów czterech ścian, już na etapie projektów i zarysów. Co więcej, wizualizacje architektoniczne to doskonały pomysł, wpisujący się w marketing i reklamę tworzonego miejsca, w celach promocyjnych lub też sprzedażowych. Wizualizacja to synonim wygody, twórczej wizji i prestiżu.

  • Wizualizacja osiedli – obejmuje obraz 3D domów jednorodzinnych, bloków i szeregowców, wraz z przyległym do nich placem, parkingiem i pomysłem zagospodarowania ich. To gotowy podgląd osiedla, które jest na etapie budowania i może posłużyć, jako gotowa inspiracja dla stylistów wnętrz. Wizualizacja osiedli może być też niekiedy planem wstępnym planowanych budowli i służyć, jako folder reklamowy deweloperom, w celu sprzedaży tworzonych lokali.
  • Wizualizacje wnętrz – obejmują kompleksowe aranżacje pomieszczeń mieszkalnych lub też lokali użytkowych. Podgląd ten zostaje opracowany na podstawie projektu danego wnętrza lub pozostaje luźnym zamysłem, będącym źródłem inspiracji do wprowadzenia pomysłu w życie. Wizualizacje wnętrz to materiał pracy stylistów ale też i osób, które samodzielnie chcą podjąć się wykończenia np. własnego domu, czy mieszkania.

wizyalizacja 3D

Jak powstają wizualizacje?

Wizualizacje trójwymiarowe to stopniowy i złożony proces, na który składają się kolejno:

  • dokładny wywiad, poznanie wstępnej wizji docelowego projektu, zaakcentowanie potrzeb i rzeczy, których należy unikać podczas projektowania,
  • tworzenie szkicu modelu 3D,
  • ewentualne nanoszenie poprawek,
  • wypełnienie i dopracowanie stworzonego modelu o niezbędne dodatki, kolory
  • renderowanie projektu i jego prezentacja.

Każdy z wykonywanych projektów zawsze uwzględnia rzeczywiste wymiary obiektu, którego projekt jest planowany. Dzięki temu wizualizacja 3D pozwala zaprezentować inwestycję jeszcze przed jej wykonaniem i wykończeniem. To doskonała forma, by jeszcze na tym etapie, bez generowania ogromnych kosztów, nanosić zmiany w planach budowy, czy też wykańczaniu wnętrz i ich dekoracji. Czy wizualizacja trójwymiarowa jest droga? Ostateczny koszt wykonania projektu zależy od dostarczonych materiałów, wielkości tworzonego projektu i jego rodzaju. Stworzenie bryły budynku niewątpliwie będzie tańsze niż opracowanie wykończenia pomieszczeń, wraz z dodatkami. Jednak nawet najbardziej zaawansowany projekt wizualizacji, jest niewątpliwie inwestycją, która w ostatecznym rozrachunku jest bardziej opłacalna niż nanoszenie zmian w wykonanej i skończonej pracy. Dokładny kosztorys zawsze przygotowywany jest na podstawie otrzymanych informacji i wstępnego wywiadu z klientem.

Przejdź do innego artykułu