Jak wirtualna rzeczywistość i wizualizacje 3d wspierają sprzedaż?

Wspieranie sprzedaży za pośrednictwem tzw. wirtualnej rzeczywistości jest dzisiaj jedną z podstawowych kampanii reklamowych w wielu dziedzinach. Jest to jak najbardziej zrozumiałe – animacja jest wyjątkowo atrakcyjną metodą zaprezentowania oferowanego produktu, a nawet usługi.

Jakie firmy najbardziej korzystają na stosowanie tzw. wirtualnej rzeczywistości i w jaki sposób można przekazać odbiorcom gotowe materiały?

Kto dziś korzysta z trójwymiarowych animacji?

Najczęściej znajdują one zastosowanie przy sprzedaży mieszkań. Deweloperzy ruszają z kampanią reklamową na długo przed powstaniem osiedla domów, czy mieszkań, dlatego też potrzebują narzędzi, dzięki którym efektownie zaprezentują obiekt, który w rzeczywistości jeszcze nie istnieje. Pomaga w tym właśnie animacja 3D.

Innym zastosowaniem może być wizualizacja mebli, architektury lub pojedynczego produktu. Daje ona szansę zobaczenia projektu od każdej strony, tak, jakbyśmy rzeczywiście widzieli go na własne oczy. 

Jakie korzyści płyną z wykorzystywania wizualizacji?

Wirtualna wycieczka po obiekcie

Umożliwia ona zaproszenie inwestorów do środka na wirtualny spacer, podczas którego mają oni szansę zobaczyć swoje przyszłe cztery kąty – kuchnię, łazienkę, sypialnię, a także przekonać się, czy sposób urządzenia wnętrza, który został zastosowany w animacji, rzeczywiście będzie odpowiadał ich gustom i potrzebom – jest to etap, na którym można swobodnie nanosić poprawki bez ponoszenia wysokich kosztów przebudowy inwestycji. 

Prezentacja obiektu na tle otoczenia 

Ma ona ogromne znaczenie, zwłaszcza przy większych inwestycjach, takich jak osiedla mieszkaniowe, hotele i inne placówki. Zaprezentowanie budowanej nieruchomości na tle okolicznych parków, lasów, jezior i innych sympatycznych miejsc nie tylko pozwoli zbudować określony klimat wokół budynku, czy też innego sprzedawanego obiektu, lecz także pozwoli sprawdzić, czy nie jest konieczne naniesienie poprawek dla lepszego efektu.

wizyalizacja 3D

Jak wykorzystywać animację 3D w kontakcie z klientem?

Prezentacja na stronie firmy

Częstą formą jest zaprezentowanie przykładowych realizacji na własnej stronie internetowej w zakładce “portfolio”. To tam klient podejmuje decyzję o tym, czy chce podjąć współpracę.

Zapoznanie się z wizualizacjami przykładowymi może pomóc w przekonaniu się, jak może wyglądać projekt stworzony specjalnie na potrzeby konkretnego odbiorcy – dlatego tak ważne jest dokładanie jak największych starań przy każdym zleceniu.

Prezentacja w mediach społecznościowych

Nie od dziś wiemy, że tworzenie kanałów w mediach społecznościowych jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie nowych odbiorców. To właśnie tam między innymi lądują gotowe wizualizacje wraz z opisem inwestycji. Najbardziej efektowne animacje mogą liczyć na dodatkowe udostępnienia, co skutecznie zwiększa grono potencjalnych odbiorców. 

Prezentacja bezpośrednio przed klientem

Na ogół deweloper własnymi słowami przedstawia inwestycję, obrazując ją stworzoną przez firmę animacją. Przedstawienie dobrze zrobionej animacji 3D świadczy o wysokim profesjonalizmie firmy, a także o otwartości na nowoczesne rozwiązania, co dziś jest synonimem otwartości na współpracę i zmiany.

Animacje trójwymiarowe w kontekście projektowania usług

Wszyscy znamy dzisiaj sympatyczne maskotki, będące bohaterami współczesnych kampanii reklamowych. Z humorem podchodzą one do prezentowanych w spocie zagadnień, zachęcając do rozwiązywania swoich problemów właśnie z wykorzystaniem prezentowanej usługi. Dodatkowa możliwość “przemycenia” elementów humorystycznych potrafi wyjątkowo pozytywnie zadziałać na emocje klienta, wciągając go na chwilę w inny świat, w którym zapomina o innych sprawach. Tak właśnie działają animacje wykorzystywane w spotach reklamowych – tworzą historię, która nie ma szans odejść w zapomnienie. 

Fotorealistyczne wizualizacje – tylko z The Frame

Nasze wizualizacje 3d dla firm z Wrocławia, tworzone w nurcie hiperrealizmu, mogą wzbudzać równie ogromny zachwyt, co kontemplacja najlepszych dzieł sztuki, jakie znasz. Wierzymy też w wysoką skuteczność realizowanych przez nas projektów – Twój sukces jest również naszym sukcesem.

Przejdź do innego artykułu