Animacje 3d – jak je wykorzystać w mediach społecznościowych?

Animacje 3D są wyjątkowo dobrym sposobem na przykucie uwagi klienta i stworzenie wokół produktu swego rodzaju historii. Odpowiednio wykonane nagranie nierzadko jest w stanie zachęcić do zakupu nawet najbardziej niezdecydowanych i opornych odbiorców.

Dlaczego animacje są tak skuteczne i jak działają one na odbiorców?

Prezentacja produktu w technologii 3D – dlaczego warto?

Wirtualna prezentacja produktu

Z trójwymiarowych animacji korzystają już od dłuższego czasu deweloperzy, prezentując potencjalnym inwestorom ich przyszłe mieszkania. Daje to możliwość dokładnego obejrzenia przed zakupem obiektu, który właściwie nie istnieje jeszcze w sposób fizyczny – jako że zakup mieszkania to znaczący wydatek, jest to wyjątkowo atrakcyjne rozwiązanie. Animacja może być wówczas wirtualnym spacerem, podczas którego potencjalni kupcy mogą zwizualizować sobie przyszłe korzystanie z nieruchomości.

Wykrywanie nieprawidłowości 

Korzystanie z animacji w ramach wizualizacji produktu najczęściej odbywa się przed rozpoczęciem produkcji towaru, co pozwala zawczasu zobaczyć, jak będzie on funkcjonował, gdy już powstanie. Daje to szansę na wykrycie niektórych niedogodności, które mogłyby zniechęcić odbiorców do zakupu i dopracowanie projektu, zanim jeszcze dojdzie do rozpoczęcia produkcji lub budowy.

Większe zaangażowanie klienta

Z doświadczenia wiemy, że zarówno treść pisana, jak i nagrywana potrafi zaangażować odbiorcę. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że dla licznego grona ogromną wartość mają te rzeczy, o których mogą nie tylko przeczytać, lecz też je zobaczyć.

Animacja może w interesujący sposób wzbogacić film rzeczywisty, służąc np. do wyjaśnienia bardziej skomplikowanego zagadnienia. 

Czy reklama w formie animacji jest opłacalna?

Animacja trójwymiarowa może być dobrym rozwiązaniem niemal w każdym przypadku. Skorzystać z niej mogą szczególnie osoby działające w obszarach kreatywnych – np. przy aranżacji wnętrz. Zainteresować się mogą również producenci mebli, samochodów, a nawet tkanin. Pozostaje jednak pytanie – czy animacja reklamowa generuje wysokie koszty?

Korzystanie z animacji to wysoka oszczędność przy kosztach produkcji. Do wykonania dobrej, kilkuminutowej animacji wystarczy zatrudnienie kilku osób – nieco inaczej jest w przypadku klasycznej reklamy. Jak już wspomnieliśmy, animacja pozwala Ci zaprezentować produkt, który jeszcze nie został stworzony – daje Ci to szansę nie tylko na zainteresowanie klienta, lecz też na owocne badanie rynku, pozwalające ocenić, czy produkt wzbudzi takie zainteresowanie, jakiego oczekujesz.

Zalety animacji reklamowej 

  • Zachęcanie klientów do dzielenia się reklamą. Tworzenie przekazu w formie animacji często stanowi dobre tło do wypromowania produktu w formie humorystycznej, a jak wiadomo – odbiorcy lubią dzielić się tym, co zabawne, zatem sami zaczną promować Twój produkt, zwiększając Twoje szanse na rosnące zyski. 
  • Lepsze dotarcie do grupy docelowej. Wizualizacja pozwala przedstawić klientowi produkt dokładnie w taki sposób, jakiego sobie życzysz. Dzięki niej produkt może wydać się bardziej luksusowy, komfortowy lub nowoczesny – wszystko zależy od tego, jaką cechę chcesz uwypuklić.
  • Animacja to sposób na proste przekazanie złożonego zagadnienia. Często jest tak, że jeśli wyjaśniasz coś słowami, potrzebujesz dłuższej wypowiedzi lub artykułu na kilka stron. Wyręczyć Cię może w tym dobrze przemyślana animacja, która dzięki atrakcyjnej formie graficznej lepiej utrwali się w pamięci odbiorcy.
  • Animacja może być wykorzystana w wielu kanałach. Możesz zamieścić ją m.in. w social mediach, zachęcając odbiorców do zajrzenia na Twoją stronę. 

animacja 3D

Animacja reklamowa kluczem do potrzeb odbiorców

Jak już wspomnieliśmy, animacja 3D jest doskonałym wyborem, jeśli chcesz dotrzeć do kilku grup docelowych jednocześnie. Wszystko dzięki temu, że tak naprawdę jeden produkt może spełniać potrzeby różnych grup konsumentów. Animacja pozwala Ci łatwo i atrakcyjnie przedstawić ten sam towar na kilka sposobów. Duży narożnik będzie atrakcyjny dla osób ceniących sobie nowoczesne, eleganckie wnętrza np. w stylu glamour. Równocześnie będzie interesujący dla dużej rodziny, która chce móc wspólnie usiąść w wolnym czasie. 

Animacje 3D – przepis na udaną reklamę

Wiedza o tym, dlaczego warto zdecydować się na animację trójwymiarową i w jakim zakresie można ją wykorzystać, to jeszcze nie wszystko. Liczy się również jej wykonanie! Aby wizualizacja była atrakcyjna dla odbiorców, zleć ją profesjonalistom ze studia animacji 3D we Wrocławiu. Nowoczesne technologie i kreatywne, nieszablonowe podejście do procesu produkcji to nasz przepis na sukces.

Przejdź do innego artykułu